STAVBA MOTOROVÉHO VOZU ŘADY 831.068

16.05.2018

Další stavba bude řada 831.Tento motorový vůz vznikl rekonstrukcí 41-ti vozů řady 830.Rekonstrukci provedl ŽOS Šumperk (dnes Pars nova Šumperk). Rekonstrukce spočívala v dosazení lodního motoru a dalších úprav, které probíhaly v letech 1981-91. Lodní motor 6S150PV 2A má zcela specifický zvuk, podle mě z motorových vozů nejlepší.  Model bude digitální se zvukem jacek. Stavebnici jsem sehnal na lepty.cz V tomto e-shopu se dá koupit sestavený model s pojezdem, ale vzhledem k tomu jak špatně jsou sestavené karoserie modelů, tak bych si to nekupoval. Pojezd snad bude časem, ale zatím nevím z čeho nejspíše použiji podvozek z v180 tillig. 

Rekonstrukce Pars nova Šumperk. 1981-1991

TECHNICKÝ POPIS:

Délka přes nárazníky 21196mm 
Max. rychlost 90 km/h
Hmotnost 43,1 t 
Uspořádání pojezdu 2' Bo'
Motor ČKD 6 S 150 PV 2A
Výkon 309 kW
Přenos výkonu: elektrický stejnosměrný 

Počet rekonstruovaných kusů    41

21.8.2018

Stavebnice dorazila je to leptaná stavebnice s odlitými díly.

Dodává se přilepená na karton maskovací páskou, střecha a masky podvozků jsou odlity nejspíše z nějakého epoxidu střecha nic moc, ale masky jsou pěkně plastické a detailní. Bohužel ke stavebnici není přibalen návod, takže si musíte poradit sami. Ve stavebnici je leptaná skříň vozu odlitá střecha a masky podvozků. Jakýsi rám a různé dosazovací díly. Stupačky, madla a nějaké díly, které nevím kam patří. Lze z toho postavit plně funkční maketu, s pojezdem to bude složitější, ale dá se něco sehnat. 

Takže abych to shrnul za 800 korun máte  kompletní stavebnici vozu s odlitou střechou a maskami podvozků, detailní stavebnice obsahuje i háky, ale šroubovky a hadice ne. Opravdu škoda, že k tomu nedává návod je to velké mínus.


23.10.2018

15.2.2019

Tak jsem našel čas na stavbu karoserie.

Začal jsem sestavením rámu, na to ale pozor, protože stavebnice počítá s tím, že budete stavět maketu. Tak je nutné odříznout bočnice rámu.

Poté jsem oddělil bočnice a začistil.

Motorák má jednoduchý tvar, stavba jde rychle od ruky.

Jsou i stavebnice po jejichž sestavení máte jen toto, a zbytek musíte sehnat sami. Pokračoval jsem světly, ta jsou třeba udělat z mosazné trubičky, která není součástí stavebnice.

Podle mě nejlepší způsob uchycení světel je přepilovat trubičku, až na malí kousek, který se připájí a zbytek se odlomí. Stavebnice nepočítá s koncovými světly, která jsem udělal z papíru, koncové osvětlení nebude svítit.

Téměř hotová karoserie. Pokračoval jsem nalepením střechy, při které jsem zjistil, že při odlévání zůstala ve formě bublina vzduchy.

Ještě jsem karoserii odmastil.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky