STAVBA MOTOROVÉHO VOZU ŘADY 820.030
Po několika měsících je zpět stavba motorového vozu řady 820. Když jsem před několika měsíci koupil stavebnici M242 v domnění, že jde o řadu 820,nemyslel jsem, že ho někdy postavím. Až do doby, kdy jsem na model bazaru sehnal odlitek. Model bude zvukoví s jedním hnacím podvozkem, jako ve skutečnosti. Také bude doplněn o leptané bočnice a interiér od MM.

Motorové vozy byly vyvinuty v padesátých letech minulého století, jako náhrada již zastaralých motorových vozů řady M131.1. Vyrobeny měly být dvě verze, s mechanickým a hydrodynamickým přenosem výkonu. Ale z důvodu opoždění výroby mechanické převodovky RRP6 se verze s mechanickým přenosem výkonu nevyrobila.
Vagonka Studénka 1959-1964
Technické údaje řady 820
Uspořádání pojezdu : 2´ B´
Přenos výkonu : hydrodynamický
Typ motoru : TATRA T 930-4
Výkon motoru : 206 kW
Maximální tažná síla : 40 kN
Maximální rychlost : 70 km/h
Hmotnost : 31,6 t
Délka přes nárazníky : 18500 mm
Výška motorového vozu : 3780 mm
Šířka vozu : 3003 mm
Průměr dvojkolí : 880 mm
Rozvor podvozku : 2300 mm
Vzdálenost otočných čepů : 12630 mm
Objem palivové nádrže : 500 litrů
Počet míst k sezení : 56
Počet míst k stání : 46
Minimální poloměr oblouku : 120 m
Počet vyrobených kusů : 122
