STAVBA LOKOMOTIVY 181.063
Na model bazaru se mi podařilo sehnat odlitek šestikoláka za rozumnou cenu. Model bude na mosazném pojezdu TT-železnice bez zvuku.

Tyto lokomotivy byly původně konstruované pro těžkou rychlíkovou službu.
Poté byly přehodnoceny výsledky zkoušek a ukázalo se že se více hodí pro nákladní vozbu. Několik lokomotiv se dochovalo v provozu do současnosti, nemalé množství bylo doprodáno do Polska.
ŠKODA Plzeň 1961-1962
Technické údaje řady 181
Uspořádání pojezdu : Co´ Co´
Regulace : odporová
Napájecí soustava : 3000 V ss
Trvalý výkon : 2610 1 kW / 2790 2 kW
Maximální tažná síla : 345 kN
Maximální rychlost : 90 km/h
Hmotnost : 124,2 t
Délka přes nárazníky : 18800 mm
Výška se staženými sběrači : 4650 mm
Šířka lokomotivy : 2950 mm
Průměr dvojkolí : 1250 mm
Rozvor podvozku : 4800 mm
Vzdálenost otočných čepů : 9400 mm
Minimální poloměr oblouku : 125 m
Počet vyrobených kusů : 150
Poznámky :
1 - stroje čísel 001 až 079
2 - stroje čísel 080 až 150
15.2.2019
Odlitek dorazil. Následovalo začištění pluhů.

Vzhledem k tomu, že odlitky dorazily nedávno ještě není začištěn.