Stavba lokomotivy řady 770.040-čmeláka

30.04.2018

Další stavba bude čmelák 770.Tyto lokomotivy vyráběné v ČKD Praha a SMZ  Dubnica nad Váhom v letech 1963-1969, na základě objednávky ze Sovědského svazu jako řadu ČME-3.Já budu dělat stroj 770.040.Chtěl jsem použít díly z nohabky do tilliga ,ale ty sem nesehnal,(jakoby se všechny vyprodaly) a tak jsem použil díly z nohabky bttb.To ale znamenalo upravit mosazný rám od dk-modelu.Díry na podvozky Tillig jsem zadělal plastovou tabulkou tloušťky 2mm a vyvrtal díry na podvozky bttb. Jelikož tyhle podvozky mají jiný systém pohonu bylo potřeba použít původní převod, který jsem vyndal ze staré nohabky bttb a provrtal do rámu díru, původní kardany jsem zkrátil a vše sestavil.

Jako předloha posloužila dnes již neekzistujicí lokomotiva 770.040.


Jakousi náhodou se mi povedlo dostat z mobilu fotky ze stavby pojezdu.

Vyřezané díly z plastové tabulky, nakonec jsem použil dvě.

Zadělaný původní profil pro podvozek z nohabky.

Nasazené podvozky nohabky bttb.(Ale ne takhle blízko u sebe, to je špatně).

V rámu zabudovaný převod.

Zespoda.

Odříznutí části s nárazníky. 


Stavba může pokračovat, již dorazily odlitky. Odlitek je detailní. Jsou k tomu i masky. 

POZOR NA SPRÁVNOU VZDÁLENOST OTOČNÝCH ČEPŮ 72MM JE MEZY PROSTŘEDNÍMY NÁPRAVAM, NÉ MEZY OTOČNÝMY ČEPY PODVOZKŮ NOHABKY BTTB. Protože čmeláci mají otočné čepy přímo nad prostředními  nápravamy, ale podvozky z nohabky ne. Mě se stalo to, že jsem se spletl a to musím to předělat.

Je předěláno a tak pokračuji ve stavbě, z odlitého rámu zbyl jen milimetr silný proužek s detaily, který jsem přilepil na rám a odřízl čela odlitého rámu. Čela odlitého rámu jsem přilepil na mosazný. Dále jsem přilepil masky, ale proto, že nohabka má větší rozvor, tak to trochu nesedí. Prodloužil jsem kardany. Už to začíná vypadat, jako lokomotiva. (Z finančních důvodů práce v současnosti opět stojí.)


19.10.2018

Současný vzhled lokomotivy.

Pojezd shora.

A ze spoda.

A detail.

20.12.2018

Vyhotovení laku.

Po vyvrtání děr na světla a tak jsem zkusil lokomotivu nalakovat. Střechu jsem nechal v barvě odlitku, Zbytek jsem napatlal štětcem  červenou revell odstín 34 ve dvou vrstvách. Potom žluté proužky na čela odstínu 12 jednou vrstvou.

Pojezd je natřenou silně zředěnou šedou SM 378. Odstín nevím, kapal jsem bílou (odstín 40) do šedé tak dlouho dokud nebyla dost světlá. A finální patinace olejovými barvami umbrou pálenou a kostní černí. A nakonec přelakoval matným lakem.

26.2.2019

Vzhledem k tomu, že jsem zjistil, že moje koncepce pojezdu, by nejspíše nikdy nefungovala, rozhodl jsem se k výměně podvozků. Budou tam podvozky z lokomotivy M61 nohab tillig. Tak alespoň umístění motoru.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky