Stavba lokomotivy řady 422.0

30.04.2018

Jako první pokus o levnou přestavbu jsem se rozhodl, postavit, parní lomotivu řady 422.0 tzv. malý bejček. Základ tvoří pojezd z lokomotivy br92 bttb. Karoserie odlitek. Vnitřní výbava bude z nových dílů.(motor, dekodér, osvětlení možná)  Zatím jsem sundal vše co není potřeba, pokusil se ho vyčistit , to se ukázalo jako chyba neboť rozebrání pojezdu znamenalo začátek dlouhého, namáhavého sestavování , protože spojnice jsem nějak rozšteloval a při zkoušce se zasekával. Ale nakonec jsem ho sestavil takže by to mělo fungovat. 

(pěkně nakreslený)

TYPÁK

Co vše je potřeba: lokomotiva br 81 nebo 92 bttb,odlitek karoserie ten seženete zde: https://odlitkymodely.cz/ motor Mashima MHK-1015D, nebo Mashima  M20KD, ty seženete zde https://pojezdy.eu/eshop/  , dále unašeče a kardany na osu 1.5mm.Dvě kynematyky , zatím nevím jaké budou potřeba, 4 kulaté nárazníky, 4 sm led diody bílé, nebo dvě při použití světlovodu.  (Pro toho, kdo neplánuje osvětlení být nemusí.) Použiji dekodér zimo mx600 na vodičích, a spřáhla Tillig 08848.            

Nejprve je třeba upravit pojezd, vyndat původní motor, a zkrátit uchycení převodů, tak jak by to mělo vypadat https://www.mojett.cz/33678  Po upravení je možné použít původní osu s ozubeným kolem. Dále je potřeba odříznout přečnívající plast z pojezdu. Ten, kdo chce si může natřít pojezd a kola černou, jako ve skutečnosti. Pozor na to, aby jste si nepřetřely sběrače proudu, nebo mosaznou část kol. Při rozebírání oddělat spojnice, jde to lehce, ale při sestavování dejte pozor na to, aby geometrie kol byla správná, to uděláte tak, aby  místa na uchycení pákového systému byla např. na jedné straně všechna dole a na protější straně o čtvrtinu kola výše, je jedno na kterou stranu hlavně o čtvrtinu. Vzhledem k tomu, že dorazily odlitky jsem pokračoval ve stavbě.

Pokračoval jsem úpravou pojezdu. Je třeba odříznout plast v zadní části pojezdu, až k držáku motoru. Ve předu se musí odříznout a nechat asi milimetr od olova, které je součástí parních válců. Na odlitku je třeba trochu odřezat nálitek v rohu, ale ne moc. Dál jsem začal vyřezávat okna a začišťovat odlitek. A taky odříznout původní držáky motoru.   

19.10.2018

Pohled na zkrácený původní pojezd.

Pohled ze předu.

Odlitek.


16.1.2019

Stavba pokračuje.

Byly doplněny detaily na karoserii-zábradlí, nějaké ty hadice.

Vytvořil jsem je z drátku z cívky některé z lokomotiv BTTB. Vytvarovat to bylo jednoduché, přilepit složitější. Armatura se lepila jednoduše, ale zábradlí bylo hrozné. Příčky jsem nejdříve přilepil, jakože to pak pude jednodušeji pájet. Ale ne, trvalo to skoro dva dny, ale nakonec se podařilo díky tomu, že jsem drátek ustřihl delší a zahřál pájkou a zatlačil do plastu.

No a výsledek:

A následuje ještě černý lak.

Přetřel jsem ho barvou revel osdtín 7. Jako vždy se to neobešlo bez problémů, ulomil se jeden dráte vedoucí od kabiny do parního dómu. Ale nakonec se to povedlo přilepit. Pak už jen zbývá rozebrat pojezd zamaskovat sběrací plíšky.

Ještě zbývá stříknout matným lakem, protože se to leskne jako zrcadlo. Potom ještě dodělat čelníky s nárazníky, které jsou z hektora bttb.

7.2.2019

Vyhotovení laku.

Po nějaké době jsem zase kousek pokročil. Model jsem stříknul matným lakem a pokusil jsem se ho sestavit. To se celkem dařilo, až do chvíle, kdy jsem chtěl sestavit rozvody. Jelikož jsem mezitím zapomněl, jak to vypadalo, Ale nakonec se to celkem povedlo, jen rozvody jsou trochu zalepeny barvou. Ale to se rozhýbe.

Podle mě, už to začíná vypadat dobře. Když to stihnu, ještě tenhle týden možná objednám motory. Další díl se snad bude věnovat stavbě pojezdu.


26.2.2019

Motor konečně dorazil a tak je čas, zkontrolovat, jestli se motor vejde.

Ze začátku mě překvapil velikostí, ale vejde se.

Bude se nacházet tady.

Ještě do spodu nalepit plastovou destičku 2mm. A čekat hoooooooooodně  dlouho, než se najdou peníze na nějaké ty kardany, unašeče.....

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky