ELEKTRICKÁ JEDNOTKA ŘADY 470.001/002

09.11.2018

Někdy na konci letošního června mě napadlo postavit známého krakena.

Tato jednotka byla vyrobena v Moravskoslezské vagónce Studénce v roce 1990, a sešrotována v roce 2015.Příběh těchto dvou jednotek je zajímavý, bohužel se je nepodařilo zachránit před likvidací a tato řada v roce 2015 zcela zanikla. Ale teď již ke stavbě. Karoserii jsem narýsoval na 0.5 mm karton, rýsování prvního hnacího vozu probíhalo formou pokus omyl, nejdříve jsem celí den rýsoval a druhý den zjistil, že je to špatně a celé to vygumoval a začal znovu. Jelikož se jedná o samostavbu karoserie nejsou přesně podle rozměrů a také trochu pokroucené. Samotná stavba se zatím obešla bez větších problémů.

Parametry hnacího vozu řady 470

Uspořádání pojezdu : Bo´ Bo´

Obrys vozu : kinematický dle UIC 505-1

Regulace : tyristorová pulsní

Napájecí soustava : 3000 V ss

Trvalý výkon : 976 kW

Trvalá tažná síla : 71,5 kN

Hodinový výkon : 1060 kW

Hodinová tažná síla : 80 kN

Výkon EDB : 1500 kW

Maximální rychlost : 120 km/h

Hmotnost prázdného vozu : 67 t

Délka přes nárazníky : 26400 mm

Nejvyšší výška vozu : 4650 mm

Šířka vozu : 2820 mm

Průměr dvojkolí : 1000 mm

Rozvor podvozku : 2600 mm

Vzdálenost otočných čepů : 18600 mm

Minimální poloměr oblouku : 120 m

Počet sedadel : 61

Počet míst k stání : 100

Celková obsaditelnost : 161 osob

Počet vyrobených kusů : 4

Poznámky: Některé technické údaje se

v různých dostupných podkladech liší!




Parametry vloženého vozu řady 070

Uspořádání pojezdu : 2´ 2´

Obrys vozu : kinematický dle UIC 505-2

Hmotnost prázdného vozu : 45,2 t

Délka přes nárazníky : 26400 mm

Nejvyšší výška vozu : 4650 mm

Šířka vozu : 2820 mm

Průměr dvojkolí : 920 mm

Rozvor podvozku : 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů : 19500 mm

Počet sedadel : 152

Počet míst k stání : 194

Celková obsaditelnost : 346 osob

Počet vyrobených kusů : 6


Detail čela, které jsem stavěl celí den.

Hnací vůz 470.002 od prvního vozu se liší drobnými úpravami.

Střešní výzbroj naměřená od oka.

Vůz 070.003.

Hnací vůz 470.001.

Jsou zde rozdíly oproti druhému vozu. Střechu asi udělám znovu a lépe.

Kabina 470.001.

7.2.2019

Zas po nějaké době jsem se pustil do stavby druhého vloženého vozu 070.002. Ale samotný vůz jsem dodělal už 24.prosince, jen nebyl čas publikovat článek. Stavba probíhala bez komplikací, žaluzie výdechů jsem lepil ještě před slepením bočnic. Jak už to bývá, když stavbu něčeho odložíte a pak se k ní vrátíte i mě se stalo, že jsem zapomněl jak jsem lepil čela. A protože narýsovány jsou špatně, musel jsem je vytvořit znovu.

Dopadlo to dobře a tak už jen zbývalo dolepit prolisy. Ty jsem po narovnání pilníkem lepil vteřinovým lepidlem. Pak ještě okapničky a bylo hotovo.

Ještě poslední vložák a bude to kompletní.


17.6.2019 Postup laků

Po nějaké době se našel čas v něčem pokročit. Lak na krakenovi jsem sice začal už někdy v zimě, dokončen byl, ale až teď. Nejdříve jsme vymaskoval interiér, aby nebyl zelený a potom model stříknul zelenou. Na zelenou jsem vymaskoval žlutý pruh.

Ale stalo se to, že jsem dal moc velkou vrstvu žluté a barva podtekla pásku.

Tato vada byla později opravena.

A o několik měsíců později jsem našel čas na dokončení. Jednalo se o nabarvení střech a spodních částí. Barvu jsem natíral štětcem a odstín míchal ve víčku, proto je každý trochu jinak.

A na závěr doplním že ještě zbývá jednotku vypatinovat do stavu z let 1993-95.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky